Hash browns: idee de mic dejun rapid si delicios

16

Iubi a gasit o noua forma de tortura. Cand imi e lumea mai draga, baga capul pe usa si imi adreseaza urmatoarea intrebare: “ce mancam?” Abia te-ai trezit si vrei si tu 5 minute de la viata sa te dezmeticesti? Nuuuu! “Ce mancam?” Esti super-concentrata in mijlocul unui task important si ultimul lucru de care ai nevoie e o intrerupere? “Noi ce mancam?” Ai ajuns seara acasa, stoarsa ca o carpa de sters pe jos, si tot ce-ti doresti e sa lesini pe un colt de pat? Not gonna happen. “Iubiiii, ce mancam asta seara?” Pentru momentele de disperare cand ai vrea sa ii strangi de gat pe toti santajistii astia cu sterlici in ochi dar nu poti pentru ca totusi ii iubesti, exista hash browns.

Ce sunt acesti hash browns?

Cartofi rasi prajiti in tigaie sub forma de chiftelute plate. OMG!! Exista milioane de variatii ale acestei retete pe net, cu sau fara umpluturi si adaugiri, cu tot felul de metode de gatit – la tigaie, la cuptor, in aparatul de waffe, you name it. Eu astazi o sa va arat varianta cea mai simpla evar, care poate fi, de altfel, si vegana. Un cartof mediu este suficient pentru o chifteluta mare cat tigaia, valabila pentru o persoana.

Cum se fac hash browns?

Pasul 1

Spalati cartoful (sau cartofii daca faceti mai multe) si apoi dati-l pe razatoarea mare. Nu e nevoie sa il curatati de coaja. Boom, puncte in plus pentru rapiditate si zero risipa.

Pasul 2

Puneti cartoful ras intr-un bol cu apa rece si lasati cateva minute. Asta ajuta la eliminarea amidonului si nici nu lasa cartofii sa oxideze.

INCEARCA SI >  The Naked Chef

Pasul 3

Scurgeti apa din bol (printr-o sita, eventual) si apoi stoarceti usor cu mana cartoful ras. Puneti-l intr-un tifon de bucatarie si strangeti capetele tifonului crucis, formand o boccea, apoi stoarceti cu toata forta. Scopul e sa eliminati cat mai mult din apa.

Pasul 4

Intr-o tigaie incinsa aruncati un cub de unt sau o lingura de ulei si presarati cartoful stors pe toata suprafata, in strat subtire dar uniform. Prajiti cateva minute pana se formeaza o crusta in partea de jos, apoi intoarceti ca pe clatita. Mai prajiti cateva minute si pe cealalta parte si gata.

Serviti cu un ou ochi prajit in aceeasi tigaie sau cu un ou posat plus ceva andiva sau salata stropita cu good old fashioned zeama de lamaie. Daca nu aveti, o recomandare sufleteasca este sa faceti un mini sos format dintr-un iaurt (animal sau vegetal), un catel de usturoi, o lingurita de ulei de masline si 1/2 lingurita menta uscata. Cu placere.

Intrucat doresc sa imi pastrez sanatatea psihica, va adresez si voua umila intrebare: voi ce mancati la micul dejun???

Love and hash browns!

 

 

Aboneaza-te si primesti gratuit:

- un eBook cu 20 retete vegetariene delicioase + un ghid complet de planificare a meniului saptamanal
- un digest saptamanal cu toate retetele si articolele publicate, astfel incat sa afli toate noutatile fara a-ti incarca prea mult inboxul.

SHARE

16 COMMENTS

  1. Breakfast, my love!

    Noi avem variatiuni pe aceasi tema si le cam rulam pe urmatoarele, in functie de timpul pe care il avem la dispozitie:
    1. super simple shakshuka – calesc super multa ceapa in unt, torn o conserva de rosii cubulete cirio peste, sare piper cimbru, sparg 2oua/pers, pun capacul peste si asta este. In functie de cat de moi vreau ouale, las mai mult sau mai putin. Daca am la indemnana, la final presar branzica zdrobita cu furculita peste si mai las capacul cateva minute si ceva verdeata. Love it. Dar exista aaaaatatea variante! Sa nu va fie teama de ceapa, pastreaza gustul dar nu si aftermathul de ceapa cruda;
    2. tortilla – foi tortilla poco loco (pana acum au gustul cel mai ok) tavalite prin unt in tigaia incinsa, o mana de mozzarella peste, o mana de ardei rosu cubulete + again, daca avem, ceva verdeata. Again,poti pune orice vrei;
    3. reteta asta https://www.buzzfeed.com/jodyduits/this-very-healthy-breakfast-will-make-you-feel-refreshed-and?utm_term=.ypBGZ9Y8b#.aqq3j5zKV. Ca tips, recomand sa te orientezi in functie de ce ai in tigaie cu privire la timpul recoamndat pentru fiecare;
    4. avocado cu toast, lime, iaurt si sare de mare;
    5. quesadilla/frittata facute de cu seara;
    6. daca lipseste tortilla din casa, omletica cu aceasi combinatie.

    Astea imi vin in minte la prima strigare.

    • Wow, cate again-uri am scapat :)

      + un sandwich cu somon super gustos – paine prajita, o lingura de iaurt generoasa intinsa peste, castravete feliute sau verdeata, somon, lamaie, sare, piper

    • Uhhh, ce bine suna! O singura problema am – sunt de acord cu gustul alora de la pollo loco, doar ca nu cumpar pentru ca mi se face rau cand ma uit pe lista de ingrediente :((( Asa mult mi-as dori sa existe tortillas normale la cap in Romanica…

      • Ah, da, si asta! (Acum sesizez ca le-am botezat :D)

        Mai e o varianta pentru tortille homemdae, dar dureaza ceva si nu sunt dispusa sa fac asta in orice dimineata, mai ales cand nu am aluat la frigider..
        Totusi, cred ca tu poti face din aluatul de paine, doar ca trebuie sa o intinzi subtire, subtire si apoi o arunci in tigaie incinsa. Nu va mai avea aceasi elasticitate dar nu cred ca este asta o problema :)

  2. Yummy yummy! Mereu am vrut sa fac ceva pe tema hash brown dar imi era teama ca nu se prajesc cartofii din interior daca nu-s fierti inainte… in Elvetia exista ceva asemanator, rösti se numeste.
    Ca idee de breakfast pt ca stiu ca esti avocado lover: toast cu avocado si rosii uscate (avocado taiat cubulete, rosii uscate in ulei taiate si ele cubulete, putina lamaie, sare, piper). Am mancat la M60 si mi s-a parut genial, de atunci prepar si eu acasa in cantitati industriale :p .

    • Avocado + rosii uscate = LOVE!!! Ma duc sa ma destrabalez cu ultimul avocado copt din frigider!
      PS Cartofii se fac tocmai pentru ca-s rasi subtire. Nu am incercat, dar poti pune capac, poate se patrund si mai bine de la abur.

  3. Currently drooling… voi face eforturi sa uit aceasta reteta, ca nu vreau sa stiu ca pot praji cartofi acasa :))) Mic dejun nu prestez, ca dimineata mai degraba mi-e greata decat foame. In schimb, in weekend prestez meniu de brunch, care e aproximativ aceeasi chestie:
    1. sandwich cu avocado, diverse seminte prajite presarate pe deasupra si patrunjel.
    2. sandwich cu pasta de avocado si ton/somon afumat
    3. omleta cu ceapa verde, branza de capra si marar pe deasupra
    4. shakshuka
    5. tarte sarate facute cu o zi inainte :P
    6. pancakes cu bacon si sirop de artar sau pancakes cu fructe
    P.S. Daca gatesti atat de bine, bineinteles ca intreaba ce mancam :))))

  4. Mie mi-e teama ca o sa ma invidieze toată lumea pentru ca în fiecare dimineață, iubitul meu îmi cere numai o banana și cafea.. Însă EU, care nu sunt deloc talentata la bucătareli dar însist sa ma dau cu tocătorul și blender ul prin bucătărie, îl alerg dimineață de dimineață cu tot felul de preparate vegane și raw vegane, sucuri, fructe și nuci. Însă în weekend e zi de omleta și oua ochiuri, cu branza el, cu germeni eu.

  5. Micul nostru dejun pentru zilele de lucru, cand esti cu timpul la limita: doua lingurite tarate de ovaz, o lingurita seminte de chia si o lingurita seminte de in, puse intr-o cana cu lapte batut.
    Pentru alte zile: quinoa cu mar ras sau/si merisoare, stafide si nuci
    Pentru zilele cand stam acasa … omleta la cuptor, sau shakshouka sau omleta impaturita a lui oliver sau omleta cremoasa a lui ramsay, insotite de paine prajita si salata

  6. Mic dejun de luni pana vineri: smoothie verde (pudra verde, spanac, avocado, banana, mango (sau alt fruct dulce si aromat, ananas, capsuni, zmeura in functie de sezon) plus un porridge din 5 linguri cu varf de ovaz clasic (steel cut oats) si 250 ml de lapte de plante. Dupa ce dau in 2-3 clocote, o dau de pe foc, adaug o lingura doua de chia si il las la racit. Inainte sa-l mananc, adaug o lingura de miere de tara, cateva picaturi de esenta de vanilie si doua trei capsuni taiate cubulete si amestec. DIVIN.
    In weekend, de obicei ma trezesc la ora brunchului tarziu deci intra cam orice dupa smoothie-ul obligatoriu :) Abia am descoperit blogul tau, azi nu muncesc :)) Te pup!

    • Hahaha, Silvia, esti tare :))) Smoothie verde cu porridge mi se pare cea mai sanatoasa treaba, daca m-as tine si eu de asa idei bune…

LEAVE A REPLY