Unt de avocado

0

Citeam deunazi despre avocado ca ar fi alimentul cel mai complex, smecher, sanatos, complet, etc. Un lucru stiu sigur: ca e foarte gustos si mai ales versatil. Daca aveti probleme cu un colesterol ridicat, asa cum de exemplu are mama mea, probabil ca sunteti in cautarea metodelor de a-l reduce. Cercetatorii spun ca daca vom manca un avocado crud pe zi, timp de 21 zile, sunt sanse sa coboram nivelul colesterolului cu 8,5%, fata de 4,5% cat l-ar reduce o dieta saraca in grasimi vegetale sau animale. Mie mi se pare mult mai avantajoasa prima varianta, asa ca, special pentru mama mea, am gasit o metoda foarte rapida de a prepara unt de avocado, o pasta tartinabila delicioasa ce o putem folosi pe sandvisuri, tortillas, sau consuma cu peste sau pui – asta pentru prietenii omnivori.

Asa ca, here it goes:

Unt de avocado

Timp de preparare: 15 min. Timp de racire: 12 h. Rezulta 250 g produs final (adica un pachet de unt in toata regula).

Ingrediente Mod de preparare
1 avocado bine copt

Zeama de la ½ lamaie

50 g unt

Cateva frunze patrunjel

Sare

Piper

Amatorii pot adauga si usturoi, insa eu am preferat o varianta ‘light’.

1. Se decojeste avocado si se arunca in procesor, alaturi de restul ingredientelor. Se mixeaza pana se realizeaza o pasta de o consistenta foarte fina.

2. Pe o bucata de staniol se formeaza un dreptunghi asemenea unui pachet de unt, se impatureste bine si se lasa la racit 12 h.

LATER EDIT: E bine sa pastrati untul intr-un container etans, si sa il consumati in maxim 5-7 zile de la preparare. Inveliti-l bine dupa fiecare utilizare si aveti grija sa nu oxideze!

Aboneaza-te si primesti gratuit:

- un eBook cu 20 retete vegetariene delicioase + un ghid complet de planificare a meniului saptamanal
- un digest saptamanal cu toate retetele si articolele publicate, astfel incat sa afli toate noutatile fara a-ti incarca prea mult inboxul.

SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here