10 sfaturi pentru o alimentatie sanatoasa/Healthy eating habits

4

Se spune ca unui prieten adevarat poti sa nu-i vorbesti cu anii, iar atunci cand il intalnesti prietenia voastra sa se reia natural de acolo de unde a fost lasata, ca si cum timpul scurs de la ultima revedere n-ar fi trecut. Pentru ca ma numar printre oamenii norocosi care au in viata lor un astfel de om, va povestesc astazi despre Aura, prietena si inspiratia mea, care mi-a reamintit in cele doua saptamani petrecute la Barcelona alaturi de ea ce inseamna sa duci o viata cu adevarat sanatoasa. In acest timp, si eu si Adi am slabit 2 kg, desi am mancat bine, gustos si pe saturate si am fost tot timpul plini de energie si dinamism. Eu cred cu tarie ca atunci cand este alimentat corect, corpul nostru are tendinta naturala de a ajunge la greutatea ideala care sa-i permita sa functioneze impecabil (dar o sa va mai povestesc eu despre asta in alt post).

Vorba lunga saracia omului, iata cateva din sfaturile mele (inspirate de Aura) pentru o alimentatie sanatoasa:

1) Stiu ca s-a spus de o mie de ori, insa e poate cea mai importanta regula: mancati cel putin 3-4 fructe diferite pe zi. Cand mergeti la cumparaturi, puneti fructele in varful listei, cumparati cateva feluri si incercati sa va axati in special pe cele de sezon (sunt cele mai gustoase si naturale). Acasa, asezati-le strategic in locurile in care obisnuiti sa stati, in asa fel incat atunci cand va loveste pofta de ceva dulce sau de mancare, sa o puteti potoli cu o alternativa sanatoasa. Si low fat :)

2) NU mancati fructe si dulciuri dupa mesele principale, ci doar inainte cu cel putin 1/2 h: incetinesc digestia si au toate sansele sa putrezeasca in stomac sau intestine.

3) Inlocuiti untul din sandvis cu putin ulei de masline, adaugati cateva seminte de floarea soarelui sau dovleac, frecati painea bine cu o felie de rosie, putin usturoi, ceva condimente, poate un strop de parmezan ras sau un ou fiert, iar rezultatul va fi pe masura!

4) Evitati prajelile: fierbeti oul, caliti ceapa in ulei dar cu putina apa, iar daca va arde buza dupa cartofi prajiti, aruncati-i mai degraba intr-o tava non-stick la cuptor, cu un strop de ulei de masline si putina sare, dati focul la maxim si-i aveti gata in 30 minute – gustul va fi chiar mai bun!

5) Cand gatiti o ciorba, tocanita sau mancare, regula de baza este: fierbem legumele cum si cat vrem (preferabil cat mai putin) dar verdeata si uleiul de masline (sper ca se subintelege ca cel de floarea soarelui dublu rafinat ar trebui scos complet din alimentatie sau folosit in extremis) le adaugam doar dupa ce am stins focul si eventual mancarea s-a mai racorit putin.

6) Incercati sa gatiti la abur: este metoda prin care se conserva cel mai bine proprietatile legumelor (fara a pune la socoteala uscarea lor, ca in bucataria raw). Daca in fata ochilor v-a aparut o farfurie insipida plina cu morcovi si broccoli fierti si fara gust si vi s-a facut pielea gaina, FORGET ABOUT IT: de asta exista uleiul de masline, usturoiul si condimentele. Mix those in and you won’t feel the difference.

7) Ceapa in salate e in general un NO-NO, cu exceptia cazului cand sunteti siguri ca o veti manca pe toata imediat ce ati preparat-o. Daca faceti portii mai mari de salata orientala sau de vinete si planuiti sa le lasati in frigider, recomandat este sa nu puneti ceapa, ci sa o mancati separat la momentul servirii.

8 ) Luati-o mai usor cu lactatele si dulciurile (n.a. faceti ce zice popa, nu ce face popa!) si, mai ales, atentie la combinarea alimentelor. Evitati sa incarcati ciorbele cu smantane si branze, amintindu-va ca trebuie sa aveti in dieta si un anumit procentaj de mancare vegana (fara lactate si oua) si raw (nepreparata termic, fara lactate si oua).

9) Brain food! Faceti amestecuri de seminte si fructe uscate – dovleac, floarea soarelui, in, migdale, fistic, alune – si rontaiti-le cand stati la calculator – va veti hrani creierul si va veti ajuta organismul sa reziste stresului zilnic.

10) APA, APA si iar APA! Minim 2 litri pe zi, da?

Sunt inca multe de spus, insa o sa ma opresc aici in speranta ca nu v-am plictisit definitiv. Eu lista cu cele de mai sus am lipit-o pe frigider, si-mi dau singura peste mana cand ma trage ata spre ceva nesanatos.

Hugs now,

Andie

SHARE

4 COMMENTS

  1. De ce sa scoatem uleiul de floarea soarelui din alimentatie? Nu ma refer la cel dublu rafinat, ci la uleiul presat la rece. Stiu ca uleiul de masline are calitati foarte mari, dar, din cate stiam eu, si cel de floarea soarelui e bun (folosit cu moderatie, evident).

    • Pedra, nu ma refeream la cel presat la rece – pe acela il ADOR!! Ma refeream la cel dublu rafinat, dar uite iti multumesc de comentariu, voi preciza mai clar ca sa nu existe dubii. :)

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here